duminică, 28 februarie 2016

Road Trip - Londra


O stiti p-aia cu cine nu joaca n-are cum sa castige? Nimic mai adevarat.
Si uite-asa am ajuns in Londra, vrand ne-vrand. Pe scurt.

Pe lung, va scriu mai jos cum am strabatut 50Km din Londra in doar 2 zile...pe jos, ca sa fac adidasu frumos.

Daca e ceva ce n-o sa uit despre Londra este ca vremea nu e schimbatoare. Vremea are mintea ei. A intelege vremea in Londra e ca...si cum ai incerca sa ocolesti toate gropile din Bucuresti. Pur si simplu nu poti. Cand zici ca ai dat de-un drum bun si esti atent la trafic...POC...s-a mai dus o bucsa...d-aia de tre sa schimbi tot bratul cu ea ;)
La fel si-n Londra...am urmarit prognoza meteo zilnic timp de 2 saptamani...n-am reusit sa-mi dau seama cum o sa fie. Am urmarit-o acolo dimineata iar la pranz nu mai era.

Asta legat de vreme...ca sa nu ne mai intrebam de ce toti englejii, cand se intalnesc o dau in politeturi despre vreme. Pai pentru ca la ei vremea e canal separat de stiri.

Asa, gata...m-am descarcat. Si ca sa stati linistiti, eram pregatit cu garderoba pt orice vreme. Ha. In your face, London weather!

Dupa cum sunteti obisnuiti, am facut planul de acasa si mi-am supus picioarele unui traseu de ~45 de obiective din centrul Londrei pe care mi-am propus sa le vad doar de afara.
Si bine am gandit-o pentru ca daca vreti sa vizitati multitudinea de muzee londoneze va mai trebe 2-3 zile. Dar eu zic ca merita si-s pe ToDo list-ul excursiei viitoare.

Lista de Obiective:


1.       Admiralty Arch
2.       Big Ben
3.       Borough Market
4.       British Museum
5.       Buckingham Palace + garda
6.       Bulevardul The Mall
7.       Catedrala Sf. Paul
8.       Cheshire Cheese (Pub)
9.       Chinatown
10.     Churchill War Rooms
11.     City Hall (Primaria)
12.     Covent Garden Market
13.     Covent Garden Royal Opera House
14.     Downing Street nr. 10
15.     Gherkin (castreveciorul)
16.     Hungerford Bridge
17.     Hyde Park
18.     Kensington Gardens
19.     Kensington Palace
20.     Kings Cross St Pancras (statie)
21.     Knightsbridge (zona) - Harrods
22.     Leadenhall Market
23.     London Eye
24.     Mayfair (zona)
25.     Millenium Bridge
26.     Muzeul Madame Tussauds
27.     National Gallery
28.     Natural History Museum
29.     Neal’s Yard
30.     Oxford Street
31.     Palace of Westminster (House of Parliament)
32.     Palace of Whitehall
33.     Piccadilly Circus
34.     Shad Thames Area
35.     Shakespeare Globe
36.     Southbank belvedere(lg London Eye)
37.     St. James’ Park
38.     Strand (zona)
39.     Theatreland (zona)
40.     Thinhouse
41.     Tower Bridge + London Tower
42.     Trafalgar Square
43.     Westminster Abbey
44.     Acul Cleopatrei
45.     Arcul de Marmura
46.     Temnita Londrei (London Dungeon)
47.     Memorialul Reginei Victoria


Cazarea a fost aleasa pe spranceana, adica in functie de pret si locatie. Dap, e scump in Londra. Acum, depinde si de standarde...si de tipul de puf in care ati crescut. Pentru mine nu conteaza cazarea in RoadTrip-uri/City Break-uri pentru ca oricum sunt plecat toata ziua…
Ca idee, cazare la 2 stele si o camera de dimensiunea baii mele de acasa, a fost cam 80 lire pe noapte (cu un mic dejun inexistent). O sa va intrebati...baaai da ce baie are asta acasa?
Pai, tot ca idee, baia camerei era atat de stramta, ca daca ma aplecam sa ma spal la chiuveta, deschideam usa cu fundu :) Stiu, acum o sa ziceti ca am io fundu mare. Poate vreti sa ne suparam!!!

Dar nu ma plang, foarte curat si decent. Iar amplasarea a ajutat la eliminarea folosirii transportului in comun (deci am mai economisit aici). Probabil se gasesc mai ieftine in afara orasului daca va coafeaza naveta.

Impresia generala despre Londra este cea a unui oras foarte agitat. Tot timpul, dar in mod special in timpul zilei...din ce-am observat eu nu prea era miscare seara (dupa 10) - poate si din cauza sezonului rece.

Una peste alta, este un oras care merita vizitat...si in fuga dar si pe-ndelete. Dupa cum va permit bugetul si timpul.

Informatii detaliate gasiti in documentul road tripului pe care il puteti descarca de aici.

Am reusit sa vedem de afara toate obiectivele din lista (oricum unele nu se pot vizita sau nu ai ce vizita "la interior").

1.       Admiralty Arch
Este o cladire de birouri in centrul Londrei sub forma unui arc prin care trece soseaua ce face legatura intre The Mall (bulevardul incadrat de copaci care duce la Palatul regal) si Trafalgar Square.
2.       Big Ben
Minunatul si binecunoscutul ceas. Frumos de la departe, mare si impunator de aproape. Este o adevarata provocare sa traversezi strazile ce-l inconjoara, ferind toti doritorii de selfieuri ce mai au putin si-si scrantesc gatul privind in sus spre varful lui.

  
 
 

3.       Borough Market
O aglomeraciune de tarabe cochete si pline varf de bunatatzuri. Am dat o tura si-am oprit la cea mai mare coada din piata unde am savurat un delicios senvis din carne de rata.

 

Apoi, ca o premiera absoluta...am supt o stridie :) Delicioasa!!!  



5.       Buckingham Palace si a lui garda si Memorialul Reginei Victoria
Din pacate garda nu se mai schimba afara si printre gratii nu se vede mai nimic. Iar daca stai lipit de gard sa vezi in interior, pierzi defilarea de afara. Daca stai afara, nu vezi/auzi nimic din interior. Cum o dai tot nu-i bine. Noi am stat langa fantinile statuii si am avut o vedere de ansamblu asupra intregului "spectacol"...care ne-a cam plictisit.

 

 
7.       Catedrala Sf. Paul
 
9.       Chinatown
O aglomeraciune mare si zeci de restaurante chinezesti despre care nu stii nimic si dupa ratele atarnate la intrare ti-e si frica sa intrii. 
  Ne-am facut totusi curaj si am intrat la singurul probabil care avea lista de asteptare. Dupa 20m am ajuns sa mancam iar mancarea a fost suficienta si foarte buna. Restaurantul se numeste: Golden Dragon.


10.     Churchill War Rooms
Cand am ajuns era deja inchis si oricum nu aveam timp de vizitat la interior, insa n-ar trebui sa lipseasca dintr-o vizita mai lunga.
 
11.     City Hall (Primaria)
Locul in care lucreaza cel mai popular politician britanic (Boris Johnson)

12.     Covent Garden Market
O piata foarte animata, mai ales seara.


13.     Covent Garden Royal Opera House
Aflata in apropierea pietei cu acelasi nume si intr-un cartier impanzit de teatre.
 
14.     Downing Street nr. 10
Langa Churchill War rooms se afla faimoasa usa de la numarul 10 care parca este scoasa din cartile Agathei Christie.
 

 
15.     Gherkin (castreveciorul)
O cladire aflata in partea corporatista a orasului, cu un desigh foarte interesant.
  
17.     Hyde Park
Impreuna cu Kensington Gardens reprezinta o oaza de verdeata intr-un oras plin de constructii vechi si altele in constructie. Este foarte mare, cu alei suficient de late si semnalizat corespunzator pentru accesul pe biciclete sau skateboarduri.

 
 
 
 18.     Kensington Gardens

19.     Kensington Palace


 21.     Knightsbridge (zona) - Harrods
Faimosul magazin Harrods. Bani sa ai.
 
 
 23.     London Eye
= o roata cu coada mare :)



 

25.     Millenium Bridge
Constructia podului a inceput in 1998 si a avut inaugurarea in iunie 2000. A fost primul pod construit in ultimii 100 ani, masurand o lungime de 330m si o latime de 4m la un cost total de 18+5mn lire. Londonezii au poreclit podul" Wobbly Bridge", dupa ce participantii la un act de caritate din partea organizatiei "Salvati Copiii", au simtit in timpul traversarii podului o miscare de balans a acestuia. Podul a fost inchis mai târziu in acea zi si dupa doua zile de acces limitat, s-a luat hotararea ca podul sa fie închis pana la solutionarea acestei probleme. Dupa modificari care au durat aproximativ doi ani, podul s-a redeschis publicului in 2002.
 


28.     Natural History Museum


29.     Neal’s Yard


31.     Palace of Westminster (House of Parliament)

33.     Piccadilly Circus


34.     Shad Thames Area

35.     Shakespeare Globe
Si o mica pauza pentru un English Breakfast Tea.

40.     Thinhouse
41.     Tower Bridge + London Tower


42.     Trafalgar Square si National Gallery
Galeria e colo'n fund!

43.     Westminster Abbey

 44.     Acul Cleopatrei

45.    Arcul de Marmura
 

National Theatre
Tate Modern
 
Faimosii Fish and Chips...o portie maaare de Cod Pane cu cartofi prajiti si mazare. 
 
 Diverse poze
 
 Si normal, Londra nu poate fi mai prejos in ceea ce priveste noutatile auto: proaspat lansatele BMW i8 Protonic Red Edition si McLaren P1.
  
Are careva o fisa?
Daca vrei sa mergi pe Tamisa...poti sa iei o masina:)
Atentie totusi cand traversati  
London Cab si London Bus (aglomeraciune pe Oxford Str.)
Coloana Ducelui de York
Pe drum spre Borough Market:
 

Cam asta a fost mini vacanta in Londra...deja ma gandesc la urmatoarea vizita acolo:)

Nu uitati, lista detaliata cu povestioare si indicatii amanuntite o gasiti in sectiunea Downloads!.

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu