vineri, 24 iulie 2015

Road Trip - Delta Dunarii


Delta Dunarii. Da, chiar ea. Care n-ai fost nu-ti poti imagina cat e de intinsa. Eu am fost placut surprins si asta mi-a dat motive sa vreau sa ma intorc si alta data.
Sa o luam cu inceputul.
Am fost cazat in Murighiol la Pensiunea Laguna Albastra, o unitate turistica de 4 flocirele, dotata cu restaurant, terasa, piscine (adulti si copii), spatiu verde, loc de joaca pentru copii, loc de campare si parcare. Personalul foarte dragut si de treaba, mancarea exceptionala…ce sa mai, o experienta turistica foarte placuta.
Este amplasata chiar langa debarcader iar oferta de plimbari este foarte mare (ca si preturile dealtfel).
In fiecare zi ne-am propus un traseu cu barca (altfel nici nu prea le poti face) urmand ca seara sa ne relaxam. Cred ca a fost cel mai, daca nu singurul, relaxant concediu pe care l-am avut :)
Prima plimbare a fost de la Murighiol catre lacurile din apropiere Isac – Isacel – Chiril unde
am luat prima data contact cu pasarile emblema ale Deltei: egreta (mica si mare), cormoranul si pelicanul.

 
 
 
 Casa pescareasca, in Delta:

 
 

Daca egretele au fost greu de “vanat” chiar si cu obiectivul FX 70-400mm, colonia de pelicani a fost mai usor de imortalizat. Ceva foarte interesant: egretele si starcii nu se sperie deloc usor, putand trece cu barca cu viteza pe langa ele fara sa se miste, insa pelicanii ne-au simtit prezenta si de la cateva sute de metri departare. Am ascultat totusi sfaturile barcagiului si nu am deranjat pelicanii, cu toate ca mi-ar fi placut sa-i vad zburand.
 
 

 
Pe fiecare lac se gasesc covoare nesfarsite de nuferi iar in Delta am vazut pentru prima data nuferi galbeni. Din pacate nu erau complet deschisi, cum i-am prins pe cei albi.
Cel mai spectaculos, si este general valabil pt Delta, a fost drumul pe micile canale, prin stufaris si prin zonele unde ne mangaiau prelata barcii salcii curbate pana la nivelul apei.
  
  

 
Plimbarea a fost scurta (~2h30) dar facuta “la pas” si pozat pe indelete tot ce-am vazut in fata obiectivului. Ca un copil mic ce primeste multe dulciuri de ziua lui, vroiam sa “mananc” toata Delta din prima zi.
 
 
 


In alta zi ne-am gandit sa vedem cum e sa faci baie cu un picior in Dunare si cu altu in Marea Neagra. Nu e. Adica nu pierdeti nimic daca nu va duceti. Ba mint, pierdeti asa: un drum extenuant cu barca prin soare pana la mare (~2h30 din Murighiol), o plaja cu nisip fin ca in Mamaia si cu vegetatie ca la Vadu, si vaci “salbatice” care pasc pe malul marii si fac caca in ea pe urma.

 
Plimbarea pe bratul Sf. Gheorghe:

Debarcaderul de la Sf. Gheorghe

Ce este diferit este faptul, normal de altfel, ca la varsarea dunarii in mare se formeaza curenti si este periculos de navigat in zona pentru barcile mici. Apa este cam ca in Mamaia…trebuie sa mergi mult in larg pana sa iti treaca de gat nivelul ei. Ce este cu adevarat deosebit este temperatura apei: deasupra este foarte calda iar dedesubt este ffff rece. E un sentiment foarte ciudat si o senzatie confuza…
  
All in all…daca sunteti mai multi a.i. costul deplasarii sa nu fie resimtit la pusculita, o vizita la malul comun al marii cu dunarea este o experienta placuta, fie la Sf. Gheorghe fie la Sulina.
Intr-o alta zi ne-am hotarat sa facem o excursie pana in Padurea Letea, in speranta ca poate vedem si-un picior de cal salbatic. Nu mica ne-a fost mirarea cand n-am vazut…cu toate ca urme ca exista existau.
 


 
Din pacate, nici aceasta experienta n-a fost una pe care ar repeta-o imediat din cauza ca nu am vazut prea multe. Noroc cu drumul pana acolo, care a fost nemaipomenit si in care am reusit sa fac cateva poze pelicanilor si in zbor!!
 
 
 
 
 
 
 




 



Plimbare pe Bratul Sulina:

 
 
Sa va spun de drum…care mi-a placut foarte mult. Am trecut prin multe lacuri si (mini-)canale, am vazut iar multe specii de pasari, am mers si pe Bratul Sulina dar cel mai frumos peisaj salbatic l-am vazut cand am iesit de pe Sulina spre Letea. Drumul ingust, strajuit de nuferi si trestie era plin de pasari si pe jos si pe sus.











Ajunsi in satul Letea ne-a asteptat o caruta cu acoperis al carei vizitiu (cunostinta lui Bogdan) ne-a plimbat prin Padurea Letea povestindu-ne despre rezervatie, despre stejarii ei megaseculari de 3, 4 si 500 de ani, despre dunele de nisip, despre fauna padurii (cai, porci mistreti, caprioare…) si care mai apoi ne-a aranjat sa mancam la cineva in sat o mancare foarte buna…evident, bazata pe peste.



Atentie daca mergeti fara sa aveti ceva aranjat…in Padurea Letea au voie doar carutele trase de cai. Autovehiculele, chiar daca par mai confortabile, nu au voie in rezervatie!!!
 
Stejarul vechi de 500 ani !!!
 
 
 
Dovada ca Padurea Letea a fost "sub ape":sub radacina acestui imens copac se afla...scoici!
 
Dupa plimbarea cu caruta prin Letea am fost sa luam masa in stil pescaresc, cu branzica si mamaliguta si smantanuta si pestisori (fo 4 soiuri) plajiti si apa minerala rece si usturoi si prajitura de casa..de ti se prelingea pe blanita...si totul la 20 lei de cap de-nfometat. 

 


 
 
 
 
 
 

Nelipsita dar si necesara a fost portia zilnica de somn de dupa-amiaza. Apoi relaxarea la terasa, la un Protap de Crap sau o Plachie ori un Storceag de Sturion sau daca aveam noroc si nu se termina un Somn la Gratar alaturi de o bere la draft sau un spirt racoritor. Toate astea pana in ora 9:30 cand ieseau aia mici de sug sange...de care nu puteai sa scapi nici macar daca faceai baie in Autan. Si uite asa aveam noi putere sa ne trezim a doua zi la 7:30 :)
 
Storceag
Protap de Crap
Ciorba de Peste

Gratar de Crap
Stiuca umpluta:

Daca tot ajungeti in zona, va recomand noul Acvariu din Tulcea (Centrul Muzeal Eco-turistic Delta Dunarii) si o plimbare pe faleza.

 

  
 
 

 
 
 
 
 

Apoi, dupa o bere rece, inapoi catre Murighiol :)

Lacul Pietrei (aproape de Murighiol):

Imagini din Observatorul resortului Puflene:
Legat de preturi, sunt cam aceleasi cu oricine ati merge. Din experienta insa, excursiile lungi cu privatii sunt mai scumpe decat cele prin/cu hotelul/pensiunea la care stati.
De exemplu:
Plimbare cu barca pe la 3-4 lacuri (Isac - Isacel…)
2 persoane cu Privat: 140 lei/barca
Grup 7 persoane Pensiunea Laguna Albastra: 50 lei/persoana
Plimbare cu barca (dus-intors), 5 persoane: Murighiol – Plaja Sf Gheorghe
Privat: 450-500 lei/barca
Pensiunea Laguna Albastra: 500 lei/barca
Plimbare cu barca (dus-intors), 5 persoane: Murighiol – Padurea Letea
Privat: 700 lei/barca
Pensiunea Laguna Albastra: 500 lei/barca
Plimbare prin Padurea Letea cu Caruta: 20lei/persoana
Masa la localnici (apa minerala, peste prajit<4 tipuri="">, usturoi, mamaliga, branza, smantana, prajitura de casa): 20 lei de persoana
Ca persoana de contact pt Privat vi-l recomand pe dnu Siminschi Vasile: 0741 191 902 . Este un domn foarte de treaba cu o barcuta cocheta galbena care va poate povesti istoria Dunarii si va poate purta prin cele mai frumoase canale.
Pensiunea Laguna Albastra preia turisti si care nu sunt cazati la ei. Trebuie doar sa-i contactati.
Odata ajunsi la ei, Bogdan este un pilot foarte bun care va poate pune in legatura si carutasul de la Letea (acesta din urma aranjand si cu mancarea). Aveti grija sa vi le programati din timp !!!
Vinovatul pentru pozele din Delta:
 
*multumesc Romi ;)

Pentru mai multe informatii si chestii de vizitat - nu uitati de docoment !!!

 Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu