joi, 29 august 2013

Road Trip - Lefkada (1 saptamana)

...dap. Ne-am intors. Data trecuta ne-am scurtat neprevazut mini-sejurul din insula Lefkada asa ca ne-am gandit sa ne-ntoarcem sa vedem toate bunatatile de pe insula.
Nu mai trec iar prin informatiile legate de drum pentru ca-s aceleasi din Road Trip - Lefkada ci ma voi rezuma la a va prezenta diverse plaje si atractii care merita vazute. Atat cat am vazut si noi.

De data asta n-am mai facut un singur document pentru ca erau fff multe informatii de sortat asa ca ne-am orientat la fata locului, in functie de vreme si chef. Am compilat totusi o arhiva cu toate documentele dupa care m-am ghidat (o parte de pe site-uri din romania o parte de p-afara).

Documentele Road Trip - Lefkada (1 saptamana)

Pentru un mini-sejur (3-4 zile) in Lefkada cititi si Road Trip Lefkada

Am sa prezint ce-am facut eu in cele 6 zile pe insula si ce-as mai fi vrut sa fac...poate faceti voi si-mi spuneti cum a fost :)

Ziua 1:

De data asta ne-am cazat in Vasiliki. Am zis sa fiu cat mai aproape de plajele din Vest. Ne-am cazat (fara mic dejun) la Kostas Studios. Simplu, curat, cu minimul necesar. Nimic de laudat sau de criticat. Cat dai atata face...pentru perioada asta.

vedere din camera
Si uite-asa ne-am trezit noi frumos in prima noastra zi si-am purces spre plaja draga noua: Porto Katsiki. Acelasi peisaj minunat si aceeasi aglomeratie. Evident, plin si de romani...care au o problema general valabila: se inghesuie in sufletu tau chiar si cand e plaja goala...le place lor acolo la inghesuiala, ca oili. In fine...am patit-o nu numai pe plaja asta ci pe toate!!! Pana si la cazare mai erau inca 3 grupuri de romani :)
Ce sa mai zic despre Porto? Hmmm...partea buna de data asta a fost ca n-au mai tras vapoarele mari la mal sa debarce lumea pe plaja. Deci n-a mai fost asa agitatie si vanzoleala si ingramadeala ca data trecuta. Cu toata ca parcarea de sus era super full. Si evident, pretul crescut...de la 3 la 5€/zi.

Seara am bagat o plimbare la picior prin Vasiliki sa vedem ce-are de oferit. Un oresel micut dar cu de toate. De la magazine de suveniruri la bancomate, agentii de turism si supermarket-uri.
Am tras la o terasa si ne-am facut planu pentru zilele urmatoare, afland cu ocazia asta ca langa noi se afla o plaja de neratat.

Ziua 2:

Si uite asa am ajuns noi a 2a zi pe plaja Agiofili. Este destul de aproape de Vasiliki, cam la 5minute de mers cu masina si apoi inca 10 pe jos. Drumul este cam prost, din pamant si ceva gropi. La cum arata presupun ca se schimba de la an la an in functie de intemperii. Cert este ca, cu toate avertismentele de pe net, am reusit sa ajung cu o masina fff joasa si fara sa ating cu ea.

La un moment dat incepe o coborare foarte abrupta si cu santuri sapate in pamant care poate fi atacata doar cu un SUV (daca iti pasa de masina), cu toate ca am vazut si masini mici.
Eu am preferat, ca multi altii, sa las masina sus unde sunt destule locuri de parcat masina.

De aici pana jos se fac cam 10-15m. Mai greu la urcare, pe caldura :)

dimineata
la pranz

Plaja este micuta, ascunsa intr-un golf si acoperita de pietre si pietricele albe. Doar inpartea opusa scarilor care dau pe plaja se poate gasi o limba de nisip si umbra mai toata ziua.

Apa, asa cum ne-am obisnuit, clara, verzui-turcoaz la mal si pe vreme ce se adancea devenea mai albastra.

Pentru temerari exista si un loc se unde se poate sari de pe stanci.

stanca din planul departat
Tot in zona stancilor se poate face snorkeling. Chiar daca varietatea pestilor nu e un lucru des intalnit in Lefkada, pentru cei care n-au mai facut snorkeling...e ceva frumos.

Seara, probabili prinsi de oboseala drumului de intoarcere la masina, am bagat un somn boieresc si apoi am decis sa ne plimbam. Am ales ca destinatie de seara golful Sivota. Un golfuloi plin de barci care mai de care mai frumoasa.

Chiar daca privelistea era frumoasa, era un pic cam devreme sa mancam si-n plus servirea a lasat mult de dorit asa ca am decis sa mancam tot in Vasiliki.
Caracatita si Creveti
Ziua 3:

Nu mai stiu de ce si cum dar cred ca ne-am trezit tarziu si-atunci decat sa mergem la 12 pe nustiuce plaja am decis sa mergem sa vizitam Cascadele de la Dimosari.

Acestea se gasesc la capatul unui drum strajuit de lamai, care urca spre munte plecand de pe "centura" orasului Nidri. Cum mergeti pe soseaua de tranzit a orasului, pe partea cu muntele cautati cu atentie indicatoarele spre "Waterfalls". Si de acolo tineti drumu pana se infunda. Este loc suficient de parcare si de aici incepe un traseu de ~300m pana la "cascade". Cand am fost noi era doar O cascada "activa"...restu probabil se activeaza in zilele mai ploioase sau primavara/toamna. Acum erau doar stanci goale.

Se poate face si baie daca va tin chilotii.
Daca tot am ajuns in Nidri, am fost si ne-am si rezervat o barcuta pentru a doua zi. Va recomand pe cei de la Trident.
Aaaa...mi-am adus aminte de ce-am ajuns tarziu la Dimosari :) Pentru ca am fost intai sa inchiriem barca dar n-am mai gasit...si-atunci am schimbat programu ad-hoc.

De aici ne-am intors inapoi in Vasiliki si-am zis sa facem plaja si aici. Plaja destul de maricica, ocupata in mare parte de wind-surferi. Apa insa nu este foarte adanca...si trebuie sa mergi foarte mult ca sa treaca de 2m. Eu n-am avut rabdare :))
Insa, ca o schimbare, aici gasiti nisip in apa!!! E cam ca la Mamaia.

Dupa plaja, ne-am retras si-am mancat iar in Vasiliki...de data asta am nimerit niste vafe imense si delicoase !!!

Ziua 4:

Cu rezervarea facuta si avansul platit (20€) am ajuns la Trident pe la 10 si-am inchiriat o barcuta mica si cocheta. Dupa ce ni s-a facut instructajul si ni s-au explicat limitele am plecat cu bagajelul facut, sa exploram locuri noi si pustii.

Evident ca nu prea era limba de plaja neocupata dar ne-am descurcat. Sunt locuri destule unde se poate arunca ancora si se poate face plaja in liniste si solitudine :D

Pretul total a fost 55€ + benzina consumata ~25€ si pentru mine a meritat. A fost o experienta pe care as repeta-o oricand.

De aici am plecat la o plaja mica, langa Nidri, pe nume Poros sau Mikros Gialos.

Plaja destul de mica si la nici 3m de mal devenea foarte adanca insa perfecta pentru snorkeling. Aici a fost singurul loc unde am vazut pesti colorati.

Planul pentru aceasta zi era sa mergem sa mancam la Rachi seara ca sa vedem apusul insa, cand am ajuns (19:10) era deja plin pe terasa asa ca am preferat s-o lasam pe alta seara ca sa prindem loc "la geam".

Asa ca am schimbat locatia imediat si ne-am plimbat pana pe partea cealalta a insulei, in Ligia.

Aici citisem despre un local mic si cochet, fix pe plaja cu o servire impecabila si mancare foarte buna.

Ce-i drept, locatia a fost exceptionala (mai ales daca mergeti dupa lasarea intunericului). Este ferita de agitatia si zgomotul de la sosea, iluminata suficient, cu un personal foarte vorbaret si de treaba.

Mancarea insa...nimic deosebit (cel putin ce-am comandat noi) iar preturi peste medie. Dar per total a fost o experienta placuta pe care am repeta-o.

Peste Spada
Ziua 5:

In penultima zi am zis sa mergem mai spre N si sa cautam plajele Pefkoulia si Ai Yannis. Pefkoulia n-am gasit...am "ratacit" cu GPS-ul prin curti pe la oameni, pe drumuri super inguste, pe drum de tara pana am dat la capatul drumului de o plaja stancoasa la poalele unor bucati mari de stanci.
Nu era ceea ce cautam dar am zis totusi sa mergem pana la capat. Unde se termina asfaltul am gasit...nici mai mult nici mai putin de 3 masin de romania. Si atat :)
Aaa...jos pe plaja mai era un nene cu o masina. Si nenea era nudist :)

Curios mi s-a parut ca cele 3 familii din cele 3 masini, chiar daca erau din aceeasi tara si oras...faceau plaja separat. Deci clar nu erau impreuna. Ca sa vezi coincidenta...

Asa ca am preferat sa plecam la urmatoarea plaja. Drumul pana aici a fost la fel de spectaculos...printre gradinile oamenilor, prin curtile lor (aia a fost din greseala :) ) pe sub smochini...si intr-un final pe plaja.

Ai Yannis este o plaja luuunga, cu nisip si pietris si cu apa foarte limpede verde-albastruie. In departare se vedeau si cateva mori de vant parasite iar pe valurile medii se facea si kite-surfing. Nu am stat foarte mult pentru ca batea vantul foarte tare...de ne-a lasat si fara umbrela :)

De aici am plecat spre manastirea Faneromeni...care era inchisa cand am ajuns noi dar ne-am delectat cu mica gradina zoologica din curte.

Dupa asta am fost si-am facut plaja pe o limba de "pietris" fara valuri, in Ligia.

Seara am cinat in faimosul restaurant Rachi, aflat la 600m altitudine cu o vedere spectaculoasa asupra Marii Ionice, mai ales la apus.

Servirea a fost slaba de tot. Ce-i drept, nu te deranjau dupa ce-ti aduceau mancarea insa la inceput te cam grabesc.
Am ajuns la orele 18:00 si am stat pana dupa apus...pe la 20:30 cred ca am plecat. Mancarea a fost buna insa nu excelenta iar preturile ca peste tot. Mari :)

Oricum a meritat. Si statul in soare pana sa apuna si servirea precara si tot. A fost un spectacol incredibil.

Ziua 6:

In ultima zi, ne parea asa de rau ca plecam incat nu stiam unde sa mergem mai degraba pentru o ultima baie. Asa ca am ales, la egalitate cu Porto Katsiki, plaja Agiofili care a castigat datorita distantei mult mai mici.
Locul ferit de soare !!!
Dupa pranz ne-am mai luat o portie de plaja pana la apus pe o mica mica plaja chiar langa cazare.

Si cam asta a fost micul nostru concediu. Cu siguranta mai sunt o gramada de locuri de vizitat pe insula dar la fel de sigur la anu vom gasi o destinatie cel putin la fel de frumoasa.

Ca o scurta lista cu plajele ce merita vizitate, ar fi asa:

Sud si Vest:
Porto Katsiki
Agiofili
Egremni
Kathisma
Vasiliki
Kalamitsi (n-am fost dar ar trebui sa fie gen Kathisma)
Pefkoulia (n-am gasit-o)
Ai Yannis (Ai Giannis)
Agios Nikitas
Milos (n-am fost)

Est:
Ligia
Mikros Gialos (langa Poros)

Panorame:
Agiofili
Drumul spre Agiofili (vedere spre Vasiliki)
Golful Sivota
Cascada Dimosari
Restaurantul 7 Islands (vedere spre Portul Ligia)
Vedere spre orasul Lefkada de la Manastirea Faneromeni
 Ce-as fi vrut sa mai fac?
  • windsurfing
  • scuba diving (nu snorkeling)
  • vizitare centrul insulei, prin munti
  • excursie de 1 zi cu vaporul la insulele mari din apropiere Ithaca si Cephalonia

Costuri?

Partea cu banii este relativa pentru ca jumatate din costuri au fost pe mancare iar aici...fiecare cu ce pofte/bani vine la el :)
  • Transport (motorina + taxe + vigneta*) per masina: 280
  • Cazare (camera dubla + chicineta) per 6 zile / 7 nopti : 280
  • Inchiriat barca : 55€ + benzina consumata (~25-30€)
  • Restul : mancare si distractii

*ATENTIE!!! In Bulgaria sunt filtre de politie si se verifica in principal vigneta si cartea verde. Am patit-o de fiecare data, iar odata mi-am luat-o ca aveam cartea verde doar xerox :D

De aici am plecat spre tara, pe drum facand o oprire de-o zi in Salonic. Vedeti aici postarea: De o zi : Salonic.