duminică, 4 martie 2012

De o zi: Campina

La ce-ti mai trebuie motiv cand afara e vremea asa frumoasa? Si uite-asa ne-am gandit sa dam o fuga undeva aproape de Bucuresti.
Destinatia:
Barajul Paltinu (Campina)
Obiective pe traseu:
Campina (are cateva privelisti foarte frumoase...in zona traseului de motocross)
Castelul Iulia Hasdeu
Rezervatia Glodeasa
Baile Telega
Ruinele bisericii vechi din Traisteni
Muzeul de arte plastice din Tesila
Distanta:
~130Km pana la Barajul Paltinu
~2h

Si usurel asa ne-am luat aparatul foto si-am plecat.

Traseul binecunoscut: DN1 pana la Campina, Prahova apoi pe DJ102i spre Barajul Paltinu. La intoarcere faceti stanga undeva (vezi harta) si intrati in Brebu. Apoi pe DJ214 inapoi spre Campina.

Cand am ajuns la Baraj a inceput sa ninga (din Bucuresti am plecat pe +10grade C) asa ca n-am mai continuat.Cate 2 vorbe despre fiecare obiectiv (noi nu le-am parcurs pe toate).

Câmpina este un municipiu din judetul Prahova, Muntenia, Romania. In 2002 avea o populatie de 38.789 locuitori. Amplasat intr-un adevarat amfiteatru natural, Municipiul Câmpina este situat pe Valea Prahovei si este inconjurat de trei rauri (Câmpinița, Doftana, Prahova), care au modelat terasa Câmpina.

Casa memorială Nicolae Grigorescu de la Câmpina este o casa-muzeu in care a trait si pictat Nicolae Grigorescu (1838-1907). Adresa muzeului este : Calea Carol I nr. 166.

(nu am vizitat)

Băile Telega: Inca din anii '30, Telega era renumita pentru baile sale. In jurul acestor bai s-a dezvoltat turismul balneoclimateric. Caracteristicile fizico-chimice ale lacului central Telega, gradul ridicat de concentratie al sarii (clorura de sodiu si altele) si stabilitatea apei confera actiuni terapeutice pentru boli ale aparatului locomotor.

Castelul "Iulia Hasdeu" a fost construit intre anii 1893 și 1896. Castelul, ulterior muzeu a fost construit pentru comemorarea fiicei lui Bogdan Petriceicu Hasdeu, care a murit la 19 ani de tuberculoza. Iulia Hasdeu, o tanara considerata geniala, a fost si primul roman care a absolvit facultatea Sorbona din Paris. Castelul se afla tot pe Str. Carol I chiar langa Scoala de Politie din Campina.

Vizitatorii care trec pragul muzeului pot admira portretele membrilor familiei Hasdeu, obiectele familiei Hasdeu, fotografii si documente originale, mobilierul vechi de peste un secol, manuscrise si colectii ale revistelor conduse de marele filolog ori la care acesta a colaborat, editii princeps ale cartilor savantului, precum si tablouri valoroase semnate de pictori renumiti precum Sava Henția, Nicolae Grigorescu, G.D. Mirea sau Diogene Maillart.

De asemenea, in ansamblul expozitiei un loc important il ocupa preocuparile spiritiste ale lui B.P.Hasdeu.

Castelul este mic, are cateva inceperi micute dar foarte multe obiecte de interes...muzeal. In pretul biletului (10 lei bilet intreg sau 6 lei studenti si alte minoritati)este inclus un audioghid care va povesteste istoria fiecarui obiect din castel. Destul de mult si daca n-ai rabdare devine usor plictisitor.
Afara, o gradina frumusica (banuiesc ca vara impresioneaza mai mult) nu foarte mare dar destul de linistita ca sa-ti tragi sufletul dupa ce Ghidul muzeului te inspaimanta cu povesti despre spiritism (tarif separat!).

De aici am plecat spre Barajul Paltinu. Am trecut prin Cheile Doftanei care, in ciuda vremii de afara, aratau impresionant.
Cu ochii jumate pe drum jumate la peisajul inconjurator incepem scurta urcare spre baraj.
Ajunsi aici, obligati de vremea neprielnica, am tras cateva instantanee si ne-am urcat fundurile de mosnegi in masina.

Barajul Paltinu este situat pe valea raului Doftana, in aval de confluenta acesteia cu valea Păltinoasa, in cheile numite "La Tocile".Scurta iesire s-a finalizat cu o masa copioasa pe DN1 la granita dintre localitatile Campina si Cornu (langa o benzinarie Rompetrol). Locatia localului o gasiti aici sau pe harta!
In secțiunea barajului, valea are un profil caracterizat printr-o asimetrie pronuntata. Pe malul stang se afla o terasa cu o latime de circa 100m iar inaltimea barajului este de 108m.

De aici am luat usurel la vale spre localitatea cu nume memorabil, Brebu. Aici se poate vedea biserica medievala Brebu, o ctitorie inceputa de Matei Basarab (1650) si terminata de Sf.Voievod Martir Constantin Brancoveanu (1689) dar si Casa Domneasca Brebu aflata in acelasi "complex" medieval.
Pentru mai multe detalii: umblarici.ro
Noi n-am intrat in niciuna din ele, ne-am multumit cu cateva poze si o mica plimbare prin curte. Dragut.
Din cate am inteles vizitarea Casei Domnesti, devenita muzeu, este taxata cu 8lei de caciula iar in interior este doar un "simplu" muzeu cu vitrine si exponate...nu cu incaperi, dormitoare...cum te-ai fi asteptat sa vezi intr-o "casa domneasca".

Drumul este in mare masura ok.
Vizualizaţi Road trip de o zi - Campina pe o hartă mai mare.